mandag 15. juni 2009

Stor kollisjonsfare

Store tanker har inntatt mitt hode
filosofiske spørsmål forpestet mitt sinn
Nei, Jonas, det er ikke slik du skal leve
Gjør som vi sier, trinn for trinn

Samfunnet prøver å kommunisere
Med sinnet mitt, sjelen, min lyttende hjerne
De vil jeg skal tro på alt som de sier
Men jeg vet med meg selv, at de folka er gærne

Man unngår å prate om viktige ting
Ved å snakke om små bagateller
Man blåser de opp, med fet skrift og bilder
Ja, det er visst de små ting som teller

Men, nei, ikke faen! Jeg vil ikke ledes
av andre enn meg, kjære meg
Jeg gjør ikke lenger som mora mi sier
Jeg lærte meg fort å si nei

Men du må for all del ikke tro
At jeg kun respekterer meg selv
Jeg respekterer de som lar meg være
En fri og selvstendig rebell

Jeg respekterer alle vesener
Men ikke alltid det der de gjør
Og sånn har det alltid vært, tror jeg
Det var ikke bedre før

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar