tirsdag 9. juni 2009

Mitt tredje innlegg - blant annet om kinnskjegg

Det er ikke like lett
å skrive innlegg i sin weblogg
Når den rimer, da må man jukse litt
og finne opp ord som "krebbdågg"

Men det går jo veldig fint, det her
Dette er mitt tredje innlegg
Selvom rimet styret tema'
inn på ting som bart og kinnskjegg

Og det er jo sant, så sant
Skjegget mitt har visst grodd
Skjeggvekst på fire dager
langt raskere enn jeg har trodd

Og jeg lar meg fascinere
av min krea(-)ti(-)vi(-)tet
For hvordan innlegget slutter
er det bare rimet som vet

Så da sitter jeg her på jobben
og imponeres av meg selv
Jeg tror jeg skal skrive et innlegg til
men det blir ikke før ikveld

3 kommentarer:

  1. Haha, "krebbdågg" - kan du gi meg en overbevisende definisjon av det ordet?

    Bill.mrk "venter i spenning"

    SvarSlett
  2. Krebb er en gammaldags gardin av plastikk, og krebbdågg er dågget som samles på disse.

    SvarSlett
  3. Dågg er forresten en postmodernistisk form av dugg, som ble hyppig brukt i perioden 1964-1966.

    SvarSlett