mandag 8. juni 2009

Inngangspartiet

En i ny epoke med fremskrittspartiet
og en nedoverbakke for demokratiet
er det på tide å snu rent politisk
sjekk ut Inngangspartiet om kritisk

Det er synd det der, med Inngangspartiet
for takket være byråkratiet
så blir ikke partiet et ekte parti
før jeg blir myndig, det kan ta sin tid

Så i perioden frem til min attenårsdag
så kan vi samle oss sammen på lag
Jeg trenger 500 underskrifter
Jeg trenger dem til partiet jeg stifter

Vi trenger sårt en støttende stemme
For Inngangspartiet, vi vil ikke glemme
alle i verden som lider under
De grådige, slipskledde, rikestes munner

Bli med og kjemp mot liberale Europa
som lar verdens fattige ligge i gropa
Dinosaurene inntar den Europeiske Union
Nå er det faen meg på tid med en årntli revolusjon!


Dagbladet om saken

4 kommentarer:

  1. Fy faen du er teit.

    SvarSlett
  2. Hovedsaken er at FRP er det eneste partiet som ikke er vag når det gjelder innvandringspolitikk, hadde bare et sosialistisk/demokratisk parti som for.eks AP endelig gitt utsagn om hva de synes om saken så og det de hadde begitt hvert tilfredstillende så hadde jeg stemt de tvert. Nå er det ikke sånn, AP som de fleste andre partier har ikke enstemig flertall når det gleder viktige saker som innvandringspolitikk/lover, noe som betyr at jeg er tvunget til å stemme FRP, desverre, jeg er ikke rasist, eller fasist, jeg er bare tvungen til å håpe på at FRP faktisk holder det de lover ang denne viktige saken.

    SvarSlett
  3. Det burde vært et mer intellektuelt alternativ for dere som ser på strengere innvandringspolitikk som den viktigste politiske saken, det er jeg enig i. Men sånn er det ikke, desverre. Og da får frp mange stemmer på tross av at de har en lite gjennomtenkt politikk på svært mange områder. Mange stemmer også frp fordi de vil ha mest mulig for minst mulig, uten at de tenker noe over konsekvensene (f.eks. innenfor temaene miljø, økonomi, utdanning, helse). Jeg har vært inne på tanken om å stemme på frp i håp om at de skal komme i flertallsregjering, slik at alle de som har stemt på frp med viten og overbevist vilje innser hvor ille de har bæsja på leggen. Det skal bli artig å se, og for oss journalister skal det bli ekstra artig å telle hvor mange uker en Siv Jensen-regjering vil overleve. For underholdningens skyld skal jeg avslutte denne ekstremt lange kommentaren med å sitere refrenget på en av mine mindre seriøse låter: "100 år med vinter og 40 år med mensen er ingenting i forhold til 4 år med Siv Jensen".

    SvarSlett
  4. Du er sær du, Jonas ! Men du vet jeg digger det - og deg!
    - Susann

    SvarSlett