mandag 7. mars 2011

Mentale hjemreiseforberedelser


I anledning at det er en måneds tid eller slikt til jeg reiser tilbake til kongeriket Norge:
En rekke ting jeg må huske på når jeg igjen skal sette mine føtter på norsk territorium:
- Det er ikke lov til å kjøre bil uten førerkort.
- Det er ikke lov til å sitte bakpå planet på pickuper mens de kjører.
- Man må plutselig være 20 år (og ganske rik) for å få kjøpe whisky eller tequila eller rom eller lignende.
- Og man får i hvertfall ikke kjøpt det på bensinstasjonen, kiosken eller apoteket.
- Det er frekt og provoserende å starte en samtale med fremmede mennesker.
- Det er ikke hutrende kaldt når det er 15 varmegrader.
- Det fins flere norske band enn A-ha, Röyksopp og Kaizers Orchestra.
- Det koster ikke ti kroner for en taxitur.
- Man er ikke automatisk invitert til alle bursdagsselskaper og festligheter som finner sted.
- Vannet fra krana smaker ikke basseng.

Og noen fine bilder av Xalapa:


4 kommentarer:

  1. min dom; du bør ta med mexico til norge.

    SvarSlett
  2. Å, om jeg bare hadde slike overnaturlige krefter til å gjøre dét. Skal ta med noen artefakter, også kan jeg heller ta deg med hit en dag. På reunionturné med Bomull i øra, kanskje? :P

    SvarSlett
  3. enig. bassengvannet kan du la bli igjen, men resten av lista er du velkommen til å bringe nordover.

    er den awsome folkevognbussen din forresten?

    SvarSlett
  4. Nei, den er ikke det. Det ville vært ulovlig kult. Er forøvrig flust med sjelfulle farkoster her i byen – burde kanskje ta med kameraet og dra på jakt en dag.

    SvarSlett