tirsdag 11. januar 2011

Fotodokumentasjon på lavbudsjett

Folk lever litt mer her i Mexico, det skjønte jeg da vi var i den fantastiske småbyen Coatepec. Vi har allerede filmet og lagt ut storartet kunst derfra, men jeg kan ikke ta et farvel med dette fantastiske stedet før jeg har delt mine fotografiske inntrykk tatt med et 690 pesos-verdt kvantitetskamera med alle verdens mennesker her på bloggen.


En del folk lever forholdsvis primitivt, men har det tilsynelatende generelt bedre enn mange gnålete og bortskjemte nordmenn.


Coatepec var også på mange måter grafittibyen. Vi lot oss fascinere av de mange kunstverkene som prega gatene, og som lokalbefolkningen setter pris på som det det er, altså kunst. Jeg har sett dårligere greier enn det her på såkalte utstillinger og slikt hjemme i Norge.


































Det må jo være jævlig fett å kunne male så kule portretter av dama si – ihvertfall når hele byen kan se det.

4 kommentarer:

  1. Sykt gode bilder og en utrolig spennende blogg, Jonas! ;D

    SvarSlett
  2. Elsket graffitien.

    SvarSlett
  3. Omfg, utrolig fine bilder!

    SvarSlett
  4. Skal jeg dømme ut fra de to første bildene, kan Cuba minne om en litt mindre tropisk og litt mer luksuriøs utgave av Cuba. Sukk. Ser ut som om det er enda et land jeg er nødt til å besøke før jeg dør. Ikke at det er noe negativt i det, altså. Og herlig grafitti, ja!

    SvarSlett