tirsdag 4. januar 2011

Coatepec – vårt fantastiske midlertidige hjem

Nå har vi vært i Coatepec en liten stund. Snart to døgn, om jeg ikke tar helt feil, men det er det fullt mulig at jeg gjør.

Det er nemlig helt fortreffelig her, og takket være Couchsurfing har vi stasjonert oss hos et helt fantastisk ektepar i 70-åra. De heter John og Babs Griswold, og forlot USA til fordel for Mexico da de pensjonerte seg på starten av 90-tallet. De er like unge til sinns som Sigurd og meg, og har spist vegetarmiddag de siste dagene på grunn av oss. Du aner ikke hva gjestfrihet er før du har møtt disse folka, som bidrar til lokalsamfunnet ved å lære nabobarna engelsk, drive bokbyttetjeneste og generelt spre sin kjærlighet til alle de kommer over.

Coatepec er en by som ikke kan beskrives med ord, selv om wikipedia har forsøkt.

Jeg legger derfor ut en liten fin filmsnutt – fotografert og klippet av den geniale filmskaperen Sigurd – så dere iallefall kan få et lite inntrykk av den magiske byen.




Når du nå har kommet så langt, så MÅ du se den. Gjerne i fullskjerm, til tross for den dårlige kvaliteten den plutselig blir belastet med i det jeg laster den opp her.

¡Hasta luego!

2 kommentarer:

  1. Muligens dårlig lydkvalitet men den musikken der var ikke akkurat perler på en snor. Men liker hesten på slutten av videoen ved den taggede veggen. Hoho, sånt ser du ikkje hver dag!

    SvarSlett
  2. Couchsurfing? Beundra sterkt dei som gjer det. Det høyrast liksom heilt villt kult ut. Søtt med eit gamalt ektepar. Det virka så spennande og eksotisk! Litt dårleg kvalitet på lyden ja, men fint å få oppleve litt kultur!

    SvarSlett