mandag 8. november 2010

Værrapport fra Veracruz-regionen

Vår dannelsesreise har vart en stund
dog vi langt fra har kommet oss frem
til det stedet vi egentlig skal til i grunn
det som snart skal bli våres hjem

I Huautla de Jimenez
er det varmere enn her
I Xalapa må det menes
at vi går med for lite klær

For 15 grader om dagen
det er jo ikke innmari mye
det blir kjølig å sitte i hagen
og man trekker gjerne i lyet

Men for dem som lever og bor her
er det kaldere enn som så
de klager og fryser og tar på seg klær
som om var de i Å

Men vi klager aldeles ikke
det er enkelte ting man lærer
som at her gjør det langt mindre vondt å slikke
på lyktestolper og gjerder

3 kommentarer:

  1. Hei Jonas! Fant ikke noen annen måte å få tak i deg på enn kommentarfeltet her. Vet ikke om du husker dette, meeeen du skylder meg nå 100 kr. Hilsen Inger.



    > From: makefa02@nrk.no
    > To:
    > Date: Wed, 17 Nov 2010 09:13:42 +0100
    > Subject: SV: (SaksID:904749) Terje Vigen
    >
    > Jeg kan ikke se at NRK noen gang har laget en filmatisering av "Terje Vigen".
    >
    > -----Opprinnelig melding-----
    > Fra:
    > Sendt: 16. november 2010 19:29
    > Til: Fjernsynsarkivet
    > Emne: (SaksID:904749) Terje Vigen
    >
    > Hei,
    >
    > Fant ikke ut av dette, kan dere hjelpe vedkommende.
    >
    > Mvh
    >
    > Stein Terje Krogli - Publikumsservice
    > -----------------------------------------------
    > 2010-11-03 19:48:53:
    > Hei!
    >
    > Jeg har et veddemål gående om hvorvidt NRK noengang har laget en filmatisering av diktet "Terje Vigen" av Ibsen. Har dere det?
    >
    > Mvh Inger
    > -----------------------------------------------
    >

    SvarSlett
  2. Haha, jeg aner ikke hva slags veddemål jeg har inngått, med du finner mailadressen min her på bloggen: jonas.olafsen@gmail.com. Du kan sende en elektronisk datapost til den med kontonummer og sånn, så skal du få den velfortjente premien.

    SvarSlett
  3. En blogg bestående av rim, som i tillegg er skrevet av en jeg kjente en gang for lenge siden - ikke hver dag man snubler over det.. hva skal man si, du er i allefall ikke glemt, kos deg i mexico, og "god jul" kanskje?
    - Linn

    SvarSlett