torsdag 9. juli 2009

Lipp og klim

Det er helt okey og ganske greit
Å bo aleine, i bunn og grunn
Min mor er borte en lang, lang stund
Også vi da, som ikke har hage

Men med kåken for seg sjæl, så kan en ikke klage
En må utnytte til fulle
Den muligheten som man skulle
Hatt hele året rundt

Å klare seg sjæl, sier dem, er ganske sunt
Jeg må holde kåken clean,
håndtere vaskemaskin'
Og vekke meg sjæl om mårran

Noen skjønner kanskje ikke åssen det går an
Å stå opp klokka fem
Men jeg er meg, og dem er dem
Og det er jo faen meg ferie

Jeg har også bøyd litt på mitt eget kriterie
For hva som regnes som rytme og rim
Litt sånn som Pulp Fiction, klipp og lim
Og om man ikke prøver noe nytt, da er det ikke gøy å rime
Hvis ikke man prøver nye ting, som å klippe og lime
Da stagnerer man.
Og da kommer man faen meg ikke langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar